torstai 5. syyskuuta 2013

ENSIMMÄINEN ASIAKASTYÖ JA MOOTTORIN TOIMINTA

Heipsan, nyt on hoidettu ensimmäinen asiakas työ alusta loppuun.
Ensin aloitettiin sitä kahdestaan Jennyn kanssa, mutta sitten meidän ryhmään tuli täydennykseksi Akusti ja Albert.
Kyseessä oli Hondan jarruputken vaihto ja se  oli erittäin hankalaa hommaa koska Honda oli useasta kohtaa aivan ruosteessa ja kiinnikkeet olivat aivan jumissa. Neljänä päivänä me sitä väännettiin että saatiin se vaihdettua, mutta nyt kun putki on vaihdettu on koko porukalla 
voittaja fiilis ja eikun uusia haasteita päin.  

Alla vielä video meidän puurtamisesta. Ja opetus video jarruputken pään junttauksesta. 

 



Meillä oli myös tälläviikolla ensimmäinen KOE. Kokeen aiheena oli nelitahti moottorin toiminta. Voin nyt seuraavaksi kertoa miten se oikeen käytännössä toimii (jos jotakuta nyt hirveesti kiehtoo tietää). Nelitahtimoottorin nimi tulee siitä, että siinä on neljä tahtia imutahti, puristustahti, työtahti ja poistotahti. Elikkäs kun mäntä liikkuu ylhäältä alas sylinteriin syntyy alipainetta ja imuvettiilistä tulee sylinteriin palamiskelpoista ilma-/polttoaineseosta. Nyt kun mäntä liikkuu vuorostaan alhaalta ylös imuventtiilit ovat kiinni ja ilma-/polttoaineseos puristuu kasaan ja samalla lämpenee puristuksen voimasta tällöin seos muuttuu kaasuksi. Sytytystulppa antaa kipinän, jolla seos sytytetään. Vapautunut palamis lämpö kasvattaa jälleen sylinterin painetta ja liikuttaa mäntää alaspäin. Pakoventtiili aukeaa ja mäntä työnää pakokaasut ulos sylinteristä pakoventtiilin läpi.


 
Siinä se olis niinkun noin yksinkertaistettuna XD

 Seuraaviin postauksiin, moke kiittää ja kuittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti